tirsdag 23. oktober 2012

Hvitløk, Ingefær og c vitaminer

Nå er jeg lei. Lei av å være syk!
Så jeg følger hvert et lite kjerringråd. Hvitløk og rødløksbaserte middager. Ingefærte med sitronsaft. Masse drikke. C-vitaminer og (st)repsils. Alt går ned, litt etter litt, men alt går ned.

Jeg er blant dem som blir utrolig sytete de gangene jeg er syk. Sytete, stakkarslige meg.

Alt for mye å gjøre, alt for liten viljekraft. Føler meg litt maktesløs her nede. Uttømt og maktesløs. Syk.

Sånt skjer når en tar seg fri i ferie, og utsetter sykdom til den ikke klarer å vente mer. Skulle tatt den i ferien og blitt ferdig med den. Ikke nå. Nå er det tid for pågangsmot, ambisjoner levd ut, og høst.

Hvor jeg lengter etter å nyte høsten. Grå, regnfull, blader som danser. Melankoli og nyanser. Rutiner og vaner, jeg vil ha rutiner tilbake.

Kjære far, jeg har gjort alt jeg kan. Vær så snill å fjern denne sykdommen, hjelp meg med min viljestyrke og led meg inn i gode vaner, med mening.

Ingen kommentarer: