søndag 14. juni 2015

Snart på tur.

Idag sitter jeg i stuen og tenker på at jeg skal være borte fra hjemmet mitt i over en måned. Jeg reiser på morgenen i morgen mot Israel, Jerusalem.
Jeg har vært i Israel tidligere. For fire år siden reiste jeg sammen med Bildøy Bibelskole og da besøkte vi store deler av Israel og Palestina på bare 10 dager! Ja Israel/Palestina er ikke stort, men det er så utrolig mye å se. Forestill deg Roma ganget med ti?
Det er helt utrolig hvor mye og hvor konsentrert historien og historiske utgravninger ligger i dette området. Ikke nok med det, men i tillegg har en et moderne land som ligger blant de beste på teknologiske nyvinninger og de har en levende industri. Så med det sagt vil jeg tro folk forstår at det var for mye å få med seg på så kort tid.
Også denne gangen er det historie, politikk og religion som er hovedtema for reisen. Jeg skal i løpet av den måneden jeg er er nede ta tre tipoengsfag. Jesus i Galilea, Jødedommen og det siste faget heter politikk og religion med fokus på midtøstenkonflikten.
Jeg har pakket, jeg har veid koffertene, jeg har begynt å lese på en del forhåndsstoff. Jeg har til og med satt opp en matplan, slik at jeg fremdeles er på Grete Roede selv om jeg er på tur. Ja, jeg tror jeg er forberedt.
Nå gjenstår kun rydding og vasking av leiligheten.
Får se når jeg finner på å blogge igjen.
Til da.
Ha en fin sommer.

Ingen kommentarer: